Funky Chicken

Deltagare: 2+ (blir roligare ju fler man är, men det ser ganska komiskt ut att stirra på den som gör det ensam..)

Regler, det här lär dock inte på något sätt vara den officiella versionen:
Person A vrålar "Let me see your ...", varefter övriga deltagare B skriker tillbaka ett "What did you say?".A vrålar igen: "I said, let me see your ..." som återigen får svaret "What did you say?" av B, vilket efterföljs av A igen som säger "I said a- "
"..." är sällan en könsdel (men det är en scoutlek så man vet aldrig vad som kan hända..) utan snarare ett antal andra objekt vars mönster man ska efterfölja.
De klassiska är,
- Funky Chicken: deltagarna håller armarna liksom kycklingar och knatar runt sägandes "a-whoo, a-whoo, a-whoo-a-whoo-a-whoo"
- Ballerina: deltagarna håller ihop fingertopparna spetsigt ovanför huvudet och hoppar omkring
- Jättehjärna: deltagarna håller ihop fingertopparna ovanför huvudet så en stor cirkel bildas, går omkring
- Räsertraktor: deltagarna håller varsin osynlig ratt, springer runt och låter som rallybillar

Nya varianter har tillkommit, såsom,
- Air Guitar
- Spartan Warrior
- Swedish girl
m. fl.

Leken avslutas med ett "Utmanarscout", då alla lägger sig på en gemensam scouthög.

Så fort nån hittar det på YouTube ska det upp här!

Tillbaka till Lekar