Dammsugar'n sjunger

I september 2009 satt en av de nyinvalda RauDarna hemma och skrattade för sig själv åt städningen efter det senaste RauDmötet. Hon tänkte på hur kul det lät när hon dammsugit mötesrummet, dammsugarn liksom...sjöng. Kanske kunde man..? Tänk om..?
En idé föds i hennes huvud och några dagar senare skapas Facebookgruppen "150 medlemmar och RauD startar gruppen Dammsugar'n sjunger".

150 medlemmar?

Medlemsantalet ökar... och ökar... och ökar. Och efter knappt två månader slår gruppmedlemsantalet om från 149 till 150.
Resten av RauD (som fått reda på gruppen via Facebook) och idékläckaren tycker det är jättekul men tänker inte så mycket mer på det.
Fören sista mötet innan terminens första hajk!
"shit, vi måste ju framföra något!"
Hjärnor slås ihop och hemligt snabbfix dras igång.
Medan hajkdeltagarna är ute på 2timmarsuppdrag repas det för fullt men när RauD lite senare på kvällen går upp på scen är de ändå lite nervösa...

Första konserten

Förväntan tänds i lyssnarnas ögon och tystnaden sänker sig i det fyllda rummet.
Dammsugar'n startas, och efter ett tag, när dess första scenskräck försvunnit hörs ett svagt gnolande. Den sjunger. Låten drar igång och när RauD bugar som tack fyller applåderna och ljubelropen rummet.
"Dammsugar'n sjunger" har haft sin första konsert!

Instrumentalister

Alla I RauD har unika musikaliska gåvor, men alla kan ju inte vara bra på allt. Därför har RauDarna olika funktioner i bandet.

Magnus: spelar dator
Christoffer: spelar hink och sjunger
Mimmi: spelar saxofon
Samuel"Tomas": spelar off-topic-zooet och DAMMSUGARE
Martin: spelar gitarr
Sandra: spelar cello
Kristina: spelar tamburin
Elin: spelar gitarr och står för bilder.