Dragontorpet

Dragontorpet är ett gammalt soldattorp i lurboskogen. Det är en mysig stuga som består av ett kök tillika allrum, ett sovrum och en vindsvåning. Stugan saknar elektricitet och rinnande vatten och har i stället egen gasförsörjning samt en brunn med stora mängder rent vatten (samt en annan med mindre hälsosamt vatten). Värme får man från en vedeldad kamin samt en vedspis, så stugan fungerar utmärkt för vinterhajker, men vid ankomst möts man av en kall stuga.

RauD:s åsikter

Positivt:

• Avsides och mysigt
  • Man kan ta sig till stugan med bil eller vandra eller cykla dit på natursköna vandringsleder
  • Scoutig stuga och scoutig miljö

Negativt:
  • Ingen elektricitet eller rinnande vatten
  • Kallt vid ankomst på vintern

Resurser

• Stugan har:
    • Ett kök/allrum med bänkar, bord, vedugn, gasspis och lampor
    • Ett sovrum med tre st 2-4-manna-bäddar och en kamin