Djupviken

Djupvikens scoutstuga har en rik historia, är ytterst rymlig och är placerad i en vacker och lättillgänglig miljö. Den har blivit känd för många genom bland annat Pirat/Ninjahajken.

Dess 'officiella' hemsida hittar du här.

RauDs åsikter

Positivt:

• Går att ta sig dit med bil, buss, cykel och båt
  • Avsides från stan och vägar, mysig skog liksom...
  • Flera eldplatser, inomhus och utomhus
  • Rymligt, både inne och ute

Negativt:
  • Inte helt självklar att hitta till
  • Stugan är mycket eftertraktad så man får boka långt i förväg
  • Det är långt till närmaste mataffär
  • Kostar en hel del att hyra

Plats och miljö

Djupvikens scoutstuga ligger i en skog en bit söder om centrum. Det går både lokal- och länstrafik  på ca 15 minuters gångavstånd från stugan och det går att komma fram med både cykel och bil. Dock är vägarna gropiga så var beredd på att din stadscykel kan gnälla lite.
På synavstånd från ena husväggens fönster ser man Ekoln = bad- och pimplingsmöjlighet finns.

Runt stugan finns det många olika naturtyper som gör att de flesta lekar kan genomföras. Exempelvis livsfarliga pulkaåkningar och mjölksyra i benen i de branta backarna som finns i närheten.

Är man bra på att läsa kartor kan man följa denna googlekarta för att hitta hit:

View Larger Map

Resurser

• Stugan har:
    • ett stort samlingsrum med eldplats samt bord och stolar.
    • ännu ett stort rum som är bra när många utmanare ska tränga in sina sovsäckar.
    • endast en liten toalett, men däremot två separata rum där flera kan borsta tänderna, sätta in linser och fixa håret, etc.
    • ett separat, litet ledarrum med tre sängar. Dessutom finns det soffor och en snygg skylt på dörren.
    • Ett väl utrustat kök som är rymligt och har fullstor kyl, frys, spis och mikro.

• Till stugan finns ett Annex som inte automatiskt ingår i bokningen. Även det har kök, toalett, eldplats, samt ett extra rum med tio sovplatser.

VarningHyrning av djupviken är avgiftsbelagt.

Stugfogden
Per Olof Fallemark
PGEgY2xhc3MgPSAibF9tYWlsIGxfbmV3X3dpbmRvdyIgaHJlZj0ibWFpbHRvOmRqdXB2aWtlbkBob3RtYWlsLmNvbT9zdWJqZWN0PUh5cm5pbmcgRGp1cHZpa2VuIiB0YXJnZXQ9X2JsYW5rPmRqdXB2aWtlbkBob3RtYWlsLmNvbTwvYT4=